نقد و بررسی محصول

راهنمای خرید چرخ گوشت [قیمت چرخ گوشت برقی]

کاور-مقاله-چرخگوشت4030329

در یک روز گرم تابستانی مادرم در حال آماده‌سازی ناهار برای خانواده‌اش بود. بوی خوش خورشت قورمه‌سبزی از آشپزخانه به گوشه‌ و کنار خانه پخش شده بود و همه اعضای خانواده منتظر بودند تا غذایی لذیذ و دلچسب بر سر سفره بیاید. اما مادرم نگران بود. چرخ گوشت قدیمی که سال‌ها همراهش بود، دیگر توان چرخ کردن گوشت‌های تازه را نداشت و بیشتر مواقع یا خراب بود و یا در حال تعمیر بود.

او تصمیم گرفت که بالاخره یک چرخ گوشت جدید بخرد. اما کدام چرخ گوشت برای او و نیازهایش مناسب بود؟ او میخواست وسیله‌ای داشته باشد که هم قوی و هم با دوام و هم کار با آن راحت و سریع باشد. به همین دلیل شروع به تحقیق کرد. از دوستان و همسایه‌ها پرسید، در اینترنت جستجو کرد و حتی به چند فروشگاه لواز خانگی سر زد.

مادرم می‌دانست که خرید چرخ گوشت فقط یک خرید ساده نیست؛ بلکه این وسیله قرار بود سال‌ها در کنار او و خانواده باشد و به او در تهیه غذاهای خوشمزه کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید.

چرخ گوشت یکی از لوازم برقی خانگی موجود در فروشگاه اینترنتی آکالا است که برای خردکردن و آسیاب کردن گوشت به کار می‌رود. این دستگاه به شما کمک می‌کند تا گوشت خام را به شکل خمیر یا اصطلاحا چرخ کرده درآورید که بدین وسیله بتوانید انواع غذاها مانند کباب، همبرگر، کتلت و دیگر غذاهای گوشت‌دار را تهیه نمایید.

به طور کلی در بازار لوازم خانگی، سه نوع چرخ‌گوشت وجود دارد که هر یک از آن‌ها مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. در این بخش به بررسی هر یک از این انواع می‌پردازیم.

چرخ گوشت‌های دستی برای کسانی که فقط گهگاهی نیاز به چرخ کردن گوشت دارند و از کمی کار یدی لذت می‌برند، انتخابی عالی است. همچنین اگر در منطقه‌ای (کمپ های جنگلی و…) هستید که دسترسی به برق ندارید، چرخ گوشت دستی می‌تواند گزینه‌ای معقول باشد.

چرخ گوشت برقی وسیله‌ای رایج در آشپزخانه نیست؛ اما با این حال، برای انجام طیف وسیعی از کارهای آماده‌سازی غذا بسیار مفید است. شاید علت کم بودن استفاده از چرخ گوشت برقی در آشپزخانه‌ها این باشد که بسیاری از افراد نمی‌دانند به دنبال چه ویژگی‌هایی در یک دستگاه باکیفیت و قابل اعتماد بگردند.

برخلاف مدل‌های دستی که برای مصارف متوسط و سنگین مناسب نیستند، چرخ گوشت‌های برقی برای کسانی که به طور منظم نیاز به چرخ کردن گوشت دارند، ایده‌آل هستند.

این دستگاه‌های برقی با قدرت بالا و صفحات قابل تطبیق، می‌توانند فرآیند آشپزی را برای شما آسان‌تر کنند. سهولت استفاده، سرعت و راحتی در باز و شست‌وشو دادن آن‌ها، از عواملی است که باعث می‌شود نوع برقی ارزش هزینه کردن را داشته باشد؛ چرا که کافیست تکه‌های گوشت را در لوله تغذیه قرار دهید تا دستگاه بقیه کار چرخ کردن را برای شما انجام دهد.

چرخ گوشت‌های صنعتی برای چرخ کردن حجم بالایی از گوشت و در مصارف صنعتی با حجم کاری بالا طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها برای آماده‌سازی غذا در رستوران‌ها و کسب‌وکارهایی که به گوشت چرخ کرده نیاز دارند، بسیار مناسب هستند. چرخ گوشت‌های صنعتی در مقایسه با مدل‌های خانگی، ابعاد بزرگ‌تر و موتور پرقدرت‌تری دارند که باعث بازدهی بالاتر آن‌ها می‌شود.

خرید چرخ گوشت، مانند هر وسیله‌ی دیگری نیازمند تحقیق و توجه به نیازهای خاص شما است. اگر نمی‌دانید هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنید، این راهنمای خرید چرخ گوشت به شما کمک می‌کند. در ادامه فاکتورهای مهمی که باید در نظر داشته باشید را مرور می‌کنیم.

خرید چرخ گوشت کاستلو

خرید چرخ گوشت پارس خزر

خرد چرخ گوشت ناسا

خرید چرخ گوشت تکنو

خرید چرخ گوشت سوزوکی

خرید چرخ گوشت سیماران

خرید چرخ گوشت پاناسونیک

خرید چرخ گوشت تولیپس

چرخ گوشت‌ها به دو نوع دستی و برقی تقسیم می‌شوند. چرخ گوشت دستی با چرخاندن دسته توسط دست کار می‌کند و برای کسانی مناسب است که به ندرت از چرخ گوشت استفاده می‌کنند. در مقابل، چرخ گوشت برقی طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا سریع‌تر کار را انجام می‌دهد و نیازی به نیروی دست ندارد. البته چرخ گوشت‌های برقی صدا و هزینه بیشتری دارند. بنابراین باید این نکته را هنگام خرید در نظر بگیرید. امروزه بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند چرخ گوشت برقی داشته باشند که در زمان کوتاهی گوشت را آماده کند.

پس از هر بار استفاده از چرخ گوشت، باید قطعات آن را جدا کرده و بشویید تا از چسبیدن مواد غذایی در دفعات بعدی جلوگیری شود. بنابراین چرخ گوشتی انتخاب کنید که قطعات آن به راحتی از هم جدا شوند و سرهم کردن مجدد آن نیز آسان باشد.

مهم‌ترین بخش چرخ گوشت، تیغه‌ی آن است. تیغه‌ها در اثر برخورد مداوم با گوشت و سبزیجات تیزی خود را از دست می‌دهند؛ اما اگر تیغه‌های باکیفیت و ضدزنگ انتخاب کنید، این اتفاق دیرتر رخ می‌دهد. تیغه‌های تیز و مقاوم در برابر فرسودگی و زنگ زدن، برای بهداشتی بودن مواد غذایی بسیار مهم هستند؛ زیرا اکسید شدن فولاد می‌تواند گوشت را آلوده کند.

بدنه‌ی چرخ‌گوشت‌های دستی معمولاً از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. در مقابل برخی از مدل‌های برقی دارای بدنه فلزی هستند. بدنه پلاستیکی باعث سبک‌تر بودن دستگاه و کاهش قیمت آن می‌شود. اگر به دنبال چرخ گوشتی هستید که تا سال‌ها کیفیت بدنه خود را حفظ کند، مدل‌هایی با بدنه آلومینیومی را انتخاب کنید.

وزن بدنه چرخ گوشت چقدر است؟ آیا می‌توانید آن را به راحتی بلند کنید؟ فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید چقدر است؟ معمولاً چرخ گوشت‌ها حداقل ۴ کیلوگرم وزن دارند. بنابراین بهتر است فضایی برای آن‌ها در نظر بگیرید تا نیاز به جابجایی مکرر نداشته باشید.

در نهایت، قیمت دستگاه یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر تصمیم‌گیری شما تأثیر می‌گذارد. چرخ گوشت‌های پلاستیکی، مدل‌های سنگین‌تر و دستگاه‌هایی با تیغه‌های معمولی ارزان‌تر هستند. مدل‌های با بدنه آلومینیومی، تیغه‌های ضدزنگ، وزن سبک‌تر و چندکاره معمولاً گران‌ترند. همچنین برندهای خارجی معمولاً قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های داخلی دارند.

با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید چرخ گوشتی انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد و به نیازهای شما پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *